lördagen den 31:e mars 2012

Frank, Tilda & jag...

Sitter framför datorn med ett stycke Tilda liggandes på mina fötter (varmt & skönt) och ett stycke Frank som fnysandes, pipandes och pratandes på något obeskrivligt hundiskt språk försöker få kattens uppmärksamhet. Han jäspar och gnäller och kroppen viftar som en enda stor svans. Men trots sina ansträngningar att få någon form av respons från Cirri (läs katten) så misslyckas han. Hon bara ligger och stirrar på honom som om han är dum i huvudet?!?

Stackars Frank....

Vi har nyss kommit hem från valpkursen ute vid Hästnäs och trots min förkylning och det pissiga vädret så har jag haft en kanondag. Efter kursen så tog jag mig verkligen tid med Tilda & Frank var och en för sig och det uppskattades. Tilda och jag håller på och övar oss på Freestyle. Vi är två blåbär som har himla kul helt enkelt. Jag har ingen aning om hur freestyle folk tränar, jag tränar helt enkelt på mitt sätt och Tilda verkar uppskatta att "dansa" med mig. Vem vet, vi kanske kan få ihop ett program hon och jag?
Frank övar sig i att använda targetplattan, att stanna kvar trots störning och att springa efter godis men tvärnita på ett nej. Han är en läraktig elev och jag lovade honom att ge honom mer egentid i framtiden. Han sa tack så mycket och dregglade hängivet på mig :-)

Nu kom resten av familjen indundrandes och det är dags att umgås lite med barnen. Det var ju det här med att dygnet borde ha 48 timmar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för ditt meddelande. Efter att jag granskat innehållet så läggs det ut på sidan.
Ha en bäst dag :-)